Z wizytą na lubelskim lotnisku - Szczegóły aktualności - Szkoła Podstawowa nr 20 w Lublinie

Tag img 17.10.2023, 01:32
Article heading icon

Z wizytą na lubelskim lotnisku

3 października dzieci z klasy 2a oraz oddziału przedszkolnego wybrały się na wycieczkę do Portu Lotniczego Lublin. Celem wyjazdu było zapoznanie z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa aeroportu, a także z pracą ludzi na lotnisku i jego funkcjonowaniem.

lotnisko Lublin

Dzieci przed wejściem na lotnisko

Na miejsce docelowe dojechaliśmy autokarem. Podróż umilał nam pan przewodnik, przybliżając historię Portu Lotniczego Lublin. Na miejscu plan naszej wycieczki był bardzo atrakcyjny. Na początku dzieci miały możliwość obejrzenia jak przebiega odprawa bagażowa i celna. Wszyscy z zaciekawieniem obserwowaliśmy, jak pasażerowie przechodzą przez specjalne bramki, które potrafią wykryć metalowe przedmioty i prześwietlić bagaż. Tu mieliśmy okazję dowiedzieć się, czego nie należy wnosić na pokład samolotu i co zrobić, aby odprawa przebiegła szybko i sprawnie. Dowiedzieliśmy się także, jak wyglądają karty pokładowe oraz których pamiątek z wakacji nie należy nam przywozić.

Z zaciekawieniem obserwowaliśmy działania wszystkich pracowników lotniska. Najbardziej atrakcyjnym momentem wycieczki była obserwacja odlatującego i lądującego samolotu.

Zwieńczeniem naszej wyprawy były odwiedziny w świdnickim Aeroklubie, gdzie mogliśmy z bliska obejrzeć różne samoloty, dotknąć ich, a także zajrzeć do ich wnętrza.

Mimo pochmurnej pogody, przepełnieni radością i z uśmiechami na twarzach wróciliśmy do szkoły w oczekiwaniu na kolejną ciekawą wycieczkę.